søndag 19. april 2009

England 2009

Våren 2009 var jeg på studietur til York i England. Etter to ukers studier ved Universitetet i York, hadde jeg en uke hvor jeg reisete alene rundt om i England. Endelig fikk jeg sett litt mer av landet enn bare London. Det var flott å få oppleve den engelske landsbygda og de sjarmerende små landsbyene. Det var akkurat slik som man ser på britiske filmer og tv-serier, sjermerende pittoreske småhus, men harger innrammet av murgjerder. Selvfølgelig med en liten passende bil parkert i oppkjørselen.

Jeg møtte en engelsk venninne og fikk bo et par netter sammen med henne og familien hennes. Slik fikk jeg et autentisk møte med den engelske kulturen og familielivet. Det som slo meg mest, eller rettere sakt det overrasket vertskapet mest, var da de oppdaget at jeg ikke var vant til p soisse "pudding" (dessert) etter vanlige hverdagsmåltider. Hvilken tragedie! De klarte ikke helt å skjønne hvordan jeg avrundet måltidet dersom jeg ikke avsluttet med "pudding".

Her kommer et knippe bilder fra min reise rundt om i landet.



Gamle markedsplassen i Leeds





Leeds






Et ekorn i Greenwich Park





Lincoln





En gammel kirke som er omgjort til bar og restaurant. Nottingham.





Nottingham





Nottingham





Gammelt møter nytt.
Nottingham Castle, Nottingham.




Et lite hus i Lincolnshire.





Millenium Bridge, York.





Katedralen i Lincoln. Det var forøvrig her scener fra DaVinci-koden ble spilt inn.





En søndag i York






En park i sentrum av York. Litt dystert, kanskje?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar