mandag 22. mars 2010

Et liv som husmor

Nå har fotohobbyen foreløbig havnet litt på hylla. Jeg har plutselig blitt husmor. Når lillemann sover er det forefallende husarbeid som først og fremst står på agendaen. Likevel har jeg mellom klesvask og støvsuging klart å sneket inn litt tid til å lage barnealbum. Etter å ha hørt andre mødre klage over at de aldri finner tid til å lage album til sine små etterkommere og plutselig har minsten blitt stor og minnene er gått i stå, finner jeg meg selv med ikke bare ett men TO album til lillemann! Da det ene var fyllt ut allerede bare få uker etter fødselen, fant jeg ut at jeg måtte kjøpe et til... Men jeg synes jo også det er koselig å lage slike album. Litt "scrapbooking" som det jo så fint heter i dag. Egentlig er det ganske fint ettersom det ene albumet rommer mest tekst, mens det andre er bedre for bilder. Så når Oskar blir stor kan ha jo kanskje velge med seg ett album og så kan mor ha det andre?

Men det kan jo by på problemer om vi får flere barn og jeg ikke får laget to album til nestemann også. De må jo få like mye, selv om det er enklere å finne tid til slikt når man bare har et barn å ta hensyn til. Og så er det kanskje morsommere når det er førstefødte... Men hvem vet, jeg har jo alltid likt å syssle med bilder og slikt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar