onsdag 30. juni 2010

Som en unge på julaften....

...går jeg å venter i spenning. Nå har jeg endelig spart opp til å kjøpe meg et nytt objektiv til kameraet mitt. Det har tatt litt tid å finne det riktige objektivet som dekker de behov jeg har akkurat nå. Det er så mye jeg ønsker meg, og forsåvidt har jeg flere behov jeg vil dekke, men så må man jo begrense seg og snevre inn til det viktigste.

Det som lenge har stått øverst på ønskelista er et objektiv med stor blender og fast brennvidde. Jeg ønsket meg et lyssterkt objektiv som var godt egnet til portrettfotografering. Nå som jeg har produsert min egen lille fotomodell, nemlig min lille 5 måneder gamle sønn, er det jo blitt ekstra morsomt å ta portrettfoto.

Men jeg har også veldig lyst på et makro-objektiv. Og et med vidvinkel.... Men man kan jo ikke få i både pose og sekk, så da havnet jeg etter mye "etterforskning" (har lest produkterfaringer på foto.no) på et Canon 50mm 1.4 USM. Jeg var lenge i tvil om jeg skulle velge 50mm 1.8 eller 1.4, men nå har valgen falt på 1.4 og jeg tviler jeg kommer til å angre.

Så nå går jeg bare å tripper og venter. Regner med det kommer med posten i morgen, så nå får jeg kanskje litt aktivitet i bloggen min igjen, etter en lengre pause.

Jeg har i tillegg bestilt Scott Kelbys fotobok Boken om digital fotografering 1-3. Der er det nok en rekke tips å bryne seg på. Jeg gleder meg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar